پیشگیری از ابتلا به مالاریا

پیشگیری از ابتلا به مالاریا

سعی کنید با روش های پیشگیری از ابتلا به مالاریا آشنا شوید. اکثر قربانیان مالاریا در سنین کم به سر میبرند و در معرض مرگ قرار دارند. اکثر کشورها اقدامات مفیدی برای ریشه کن کردن مالاریا انجام داده اند و توانسته اند با شیوع این بیماری مقابله کنند.

آمار نشان می‌دهد که از سال ۲۰۰۰ تا کنون میزان مرگ و‌‌‌ میر ناشی از مالاریا ۶۰ درصد و تعداد مبتلایان ۳۷ درصد کاهش داشته است. طی ۱۵ سال اخیر بر اساس گزارشات سازمان جهانی بهداشت و یونیسف از مرگ ۶.۲ میلیون نفر پیشگیری شده است. ۸۰ درصد مبتلایان و ۷۸ درصد قربانیان متعلق به صحرای آفریقا هستند به همین دلیل سیاست‌‌های مقابله با مالاریا بیشتر در این کشورها پیاده می‌شود. با این حال بسیاری از کشورهای آسیایی و آسیای شرقی نیز برای ریشه کن کردن مالاریا در تلاشند. قربانیان مالاریا را بیشتر کودکان زیر ۵ سال شامل می‌شوند اما از سال ۲۰۰۰ تا کنون تعداد مبتلایان کودک ۶۵ درصد کاهش یافته و ۵.۸ میلیون کودک از مرگ نجات پیدا کرده‌اند.

امروزه ۶۸ درصد کودکان صحرای آفریقا زیر پشه‌بند می‌خوابند در حالی که در سال ۲۰۰۰ این رقم ۲ درصد بود. آمار نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۵ ۲۱۴ میلیون مورد جدید ابتلا به مالاریا گزارش شده است و ۴۳۸ هزار نفر فوت کرده‌اند. سازمان جهانی بهداشت امیدوار است این آمار تا سال ۲۰۲۰، ۴۰ درصد و تا سال ۲۰۳۰، ۹۰ درصد کاهش یابد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *