کاهش میل جنسی با کارهای ناآگاهانه در طول روز

کاهش میل جنسی با کارهای ناآگاهانه در طول روز

علت کاهش میل جنسی

کاهش میل جنسی علت ها و دلایل بسیاری دارد که با مبتلا شدن به عدم میل جنسی مشکلات بسیار زیادی نیز بهمراه خواهد داشت که در زیر به این مشکلات اشاره می کنیم و شما بوسیله این ۷ مورد میتوانید از نابود شدن میل جنسیتان پیشگیری کنید . در ضمن این موضوع قابل ذکر می باشد که گاهی فرد بطور ناآگاهانه دست به کارهایی می زند که خود اطلاعی از این موضوع ندارد که باعث کم شدن میل جنسیش می شود.

گاهی با وجود این واقعیت که می‌دانید چطور باید به ارگاسم برسید، اما تصور داشتن رابطه جنسی چندان هم برایتان لذتبخش نیست. خوشبختانه، اگر اخیرا میل جنسی شما کم شده است، معمولا این امر دلیلی دارد و فی نفسه اتفاق نمی‌افتد، بلکه جزء عادت‌های شما شده است (و به طور قطع راه حلی برای آن وجود دارد!). ما از دکتر جنیفر وایدر متخصص سلامت زنان سوالاتی در زمینه عمده دلایل کم شدن و از بین رفتن میل جنسی پرسیدیم. موارد زیر را بخوانید تا دریابید که کدام یک از موارد زیر با مورد شما مطابقت دارد.

پیشگیری از کاهش میل جنسی

نوشیدن افراطی مشروبات الکلی

همه می‌دانند که نوشیدن افراطی الکل بر روی عملکرد جنسی فرد تاثیر گذار است. اما باید بدانید که نوشیدن شراب فراوان نیز تاثیرات مشابهی پدید می‌آورد. دکتر وایدر معتقد است: بله درست است، الکل مانع از بروز احساسات می‌شود، اما در صورتی که بیش از یک لیوان مشروبات الکلی بنوشید، عملکرد جنسی شما را نیز تحت تاثیر قرار داده و آن را کاهش می‌دهد و در کل مانع از تحریکات جنسی می‌‌‌گردد. بعلاوه، نوشیدنی‌های الکلی عامل افسردگی هستند و افسردگی عملکرد جنسی را تحت شعاع قرار می‌دهد، البته نه از نوع خوب!

پیشگیری از کاهش میل جنسی

داروی ضد افسردگی مصرف می‌کنید

هنگامی که صحبت از افسردگی می‌شود، باید بدانید که قرص‌های ضد افسردگی عملکرد جنسی را بر هم می‌زنند. وایدر می‌گوید: “مطالعات حاکی از آن است که ۳۰٪ از مصرف کنندگان داروهای ضد افسردگی مانند SSRIs که داروی ویژه‌ی مهار کننده سرتونین است، ممکن است عوارض جانبی آن را در زمینه مسائل جنسی از قبیل کاهش میل جنسی، عدم امکان نعوظ و مشکل ارگاسم را تجربه کرده باشند.

پیشگیری از کاهش میل جنسی

شما داروهای دیگری مصرف می‌کنید.

داروهای ضد افسردگی تنها داروهایی نیستند که ممکن است میل جنسی را کاهش دهند؛ داروهای دیگری که روزانه مصرف می‌کنید نیز چنین قابلیتی دارند. وایدر اضافه می‌کند که : “داروهای ضد بارداری، آنتی هیستامین‌ها، داروهای ضد تنگی نفس و داروی فشار خون نیز می‌توانند اختلالاتی در عملکرد جنسی بوجود آورند. در صورتی که نسبت به یکی از داروهای تجویزی پزشکتان شک دارید از پزشک خود بپرسید که آیا داروهایی که برای شما تجویز می‌کند، ممکن است مشکلی برای میل جنسی شما پدید آورد یا نه ؟”.

پیشگیری از کاهش میل جنسی

شما کمبود خواب دارید.

احتمالا آگاهید که کمبود خواب منجر به اضافه وزن شده و کارایی فرد را در انجام امور تضعیف می‌نماید. اما متاسفانه، کمبود خواب در جای دیگری هم چهره کریه خود را نمایان می‌کند: در رختخواب. اما عدم توانایی در برقراری ارتباط جنسی تنها به دلیل خستگی نخواهد بود (گرچه به طور قطع خستگی نیز بخشی از دلیل عدم توانایی جنسی است). وایدر معتقد است: برای کارایی ۱۰۰٪، داشتن خواب کافی برای بدن ضروریست. چنانچه در خوابیدن خست به خرج دهید، بدن این خست را با تقلیل میل جنسی جبران می‌کند و همچنین کار شما را در رختخواب مشکل می‌سازد. در صورت امکان، خواب شبانه‌ خود را بین ۷ تا ۸ ساعت تنظیم کنید.

پیشگیری از کاهش میل جنسی

شما اضافه وزن دارید.

وایدر می‌گوید: داشتن اضافه وزن نه تنها موجب کاهش میل جنسی می‌شود، بلکه کارایی شما را در رختخواب پایین می‌آورد. برخی از بیماری‌ها که با چاقی مفرط پیوند خورده‌اند مانند دیابت و کلسترول بالا نیز بر میل جنسی تاثیر منفی دارند. و اما خبر خوب چیست؟ کاهش وزن این مشکل را حل می‌کند. برنامه‌ای بیابید تا بتوانید وزن خود را کاهش دهید.

پیشگیری از کاهش میل جنسی

شما نمی‌دانید که چقدر جذاب هستید.

شاید این عبارت اغراق‌آمیز به نظر برسد اما حقیقت است: داشتن تصویر ذهنی ناخوشایندی از بدن می‌تواند حیات جنسی شما را به مخاطره بیاندازد. وایدر معتقد است: “پیوند ذهن و بدن نقشی حیاتی در تمایلات و عملکرد جنسی فرد ایفا می‌کند. بازخورد مستقیمِ داشتن نگرشی منفی نسبت به اندام خود، در رختخواب نمود پیدا خواهد کرد. “

پیشگیری از کاهش میل جنسی

زندگی اجتماعی پر مشغله‌ای دارید.

بله، حضور در اجتماع حقیقتا لذت‌بخش است و داشتن روابط اجتماعی قوی حاکی از سلامت کامل فرد است. اما افراط در اینها خستگی مفرط، فرسودگی و استرس را در بر خواهد داشت و شما را از خلوت‌ عاشقانه محروم می‌سازد، و ارزش رابطه جنسی را کم و در درجه دوم قرار می‌دهد. وایدر معتقد است: به طور قطع برنامه‌ریزی برای خلوت‌های عاشقانه‌ برای بسیاری از زوج‌ها چالشی عظیم است. بنابراین اگر همواره به درخواست‌های همکارانتان جواب مثبت می‌دهید و پاسخ‌های منفی نصیب شریک جنسی‌تان می‌شود، چند لحظه درنگ کنید، اولویت‌های خود را ارزیابی نمائید و مطمئن باشید مشغله زیاد و انجام همه کارها در کنار هم و البته بدون نقص برایتان میسر نخواهد بود و بالطبع از رابطه جنسی نیز لذتی نخواهید برد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.