بعد از روزاسه چه کارهایی انجام دهیم بهتر است

بعد از روزاسه چه کارهایی انجام دهیم بهتر استآرایش و روزاسه

آرایش را می توان برای پوشش دادن قرمزی پوست استفاده کرد، اما می تواند این بیماری پوستی را بدتر کند. متخصصین پوست توصیه می کنند که افرادی که مبتلا به روزاسه باشند باید مواد آرایشی را انتخاب کنند که حاوی عطر و مواد نگهدارنده نباشد. مثلا بجای مواد مایع، پودر فشرده را انتخاب کنید زیرا مایع می تواند منافذ پوست را آلوده کند و باعث تشدید روزاسه شود . همچنین،  از تن رنگ های زرد یا سبز رنگ به منظور پنهان کردن قرمزی میتوان استفاده کرد. برای جلوگیری از فشار دادن روی پوست ،  از  برس آرایش استفاده کنید.

 شیوه زندگی سالم داشته باشید

در هنگام جلوگیری از  این بیماری پوستی  باید یک شیوه زندگی سالم داشته باشید. همه شما می دانید که سیگار کشیدن و الکل برای سلامتی  مناسب نیستند. اما  ممکن است ندانید که آنها می توانند سبب بروز بیماری هم شوند.

الکل نه تنها یک سم است بلکه یک دیورتیک است. هر دو آنها برای سلامت پوست  بد است. وقتی پوست  خشک شود، ممکن است الاستیسیته خود را از دست بدهد و سپس تحریک شود. در واقع، الکل ممکن است رگ زیر پوست را گسترش دهد، پوست  قرمز و فرسوده شود.

علاوه بر این، سیگار کشیدن ممکن است ارگانیسم  و ویتامین C را کاهش دهد که برای تولید کلاژن لازم است. در واقع، سیگار کشیدن رادیکال های آزاد باعث نابودی ساختار مویرگی بدن می شود. این حتی باعث  کاهش تولید اکسیژن پوست  می شود.

این افراد باید نوشیدن آب را فراموش نکنند تا بدن هیدراته بماندکه برای این بیماران بسیار مفید استبعد از روزاسه چه کارهایی انجام دهیم بهتر است

کاهش استرس

یکی از علل شایع  این مشکل پوستی، استرس است. بنابراین وقتی احساس اضطراب و استرس می کنید، از روشهای کاهش استرس از قبیل تنفس عمیق , خود را در یک مکان زیبا تجسم کنید بدون نگرانی و کشش عضلات بدن  که اینها درکاهش استرش موثرند


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *