از بین بردن چربی صورت با درمان های طبیعی و خانگی

چربی صورت

آیا گونه ها و چانه ی چاق، احساس بدی را به شما منتقل میکند؟ چاقی صورت مشکل بزرگی است که برای بسیاری از افراد ناراحت کننده است.در حالیکه امروزه جراحی زیبایی، اغلب به عنوان یک درمان سریع برای این مشکل مطرح میباشد اما آنچه که شما واقع نیاز دارید یک راه حل امن و مطمئن است که باعث شود اعتماد به نفس داشته باشید و در اجتماع حضور پیدا کنید. در این مقاله، ۸ درمان طبیعی که شما را برای همیشه جذاب خواهد کرد معرفی میکنیم:

۱-کاهش وزن به منظور از بین بردن چربی صورت

اگر دچار اضافه وزن هستید، از همین الان باید برای کاهش وزن اقدام کنید. بنا به گفته اکثر متخصصان تناسب اندام و تغذیه، کاهش وزن بعضی قسمتهای خاص  بدن، کار دشواری است. با این حال، شما میتوانید چربی را در این نقاط خاص کاهش دهید. اگر فردی هستید که تمایل دارید چاقی صورت خود را حفظ کنید ولی با کاهش وزن، چربی صورت هم کم خواهد شد.

چگونه چربی از دست بدهیم؟

برای کاهش وزن از دست دادن حدود یک پوند چربی، در هر هفته کافیست و  با فعالیتهای ورزشی میتوانید چهره خود را فرم داده و کاهش چربی داشته باشید.

۲-ورزشهایی برای تقویت ماهیچه های صورت

این ورزش ممکن است برای صورت عجیب باشد اما نتایجی را که نیاز دارید، به شما ارائه خواهد داد. در یک تحقیق زنان ۶۵-۴۰ سال، ورزشهای صورت را هر روز به مدت ۳۰ دقیقه انجام دادند و این تمرینات باعث تقویت عضلات صورت شد و در نهایت صورت، فرم و ظاهر بهتری پیدا کرد.

ساختن گونه های خندان:

این تمرین را برای کشیدن و فرم دادن گونه ها انجام دهید:

۱-لبخند بزنید بدون اینکه دندانهایتان دیده شود. شما باید با گوشه های دهان خود لبخند بزنید و احساس کنید که گونه هایتان کشیده میشود.

۲-سپس، انگشتان دست خود را روی گونه های خود قرار دهید و عضلات را به آرامی بفشارید و انگشتانتان را بر روی گونه ها بچرخانید.

۳-شما باید گونه ها را تحت فشار قرار دهید، بنابراین عضلات را تا بالای استخوان گونه های خود بالا ببرید.

۴- حدود ۲۰ ثانیه عضلات گونه را بالا نگه دارید تا منقبض شوند.فقط مراقب باشید بیش از حد و یا نزدیک به چشم، عضلات را نکشید.

۵- عمیق و آرام نفس بکشید.

فک و گردن قویتر:

این تمرین برای کمک به کار کردن عضلات چانه و اطراف آن، از جمله زیر چانه طراحی شده است. با این تمرین گونه ها تسکین یافته و چانه را تقویت میکند:

*با لبخند زدن شروع کنید.

*سپس دهان خود را باز کنید و صدای آااااا دربیاورید.

*گوشه لب و لب پایین خود را به دهانتان بچسبانید و نگه دارید.

*در حال حاضر فک پائین خود را مانند یک ملاقه تصور کنید که در تلاش برای برداشتن شئ سنگینی هستید. چانه خود را باید تا ۱ اینچ، بکشید و هنگامی که این کار را انجام میدهید، سر خود را کمی به عقب برگردانید.

*مرحله قبل را ۱۰ مرتبه انجام دهید.

*در آخرین تکرار موقعیت بالاتری را برای حدود ۲۰ ثانیه حفظ کنید.

*این تمرینات را ۱۰ مرتبه و در هر مرتبه، ۳ بار انجام دهید.

چربی صورت

۳-تمرین ساکشمای یوگا را برای صورت امتحان کنید:

ممکن است درباره ی یوگای صورت بعنوان وسیله ای برای آرام سازی چهره خود ، مطالبی شنیده باشید. ساکشمای یوگا یا میکرو یوگا تمرینات ظریفی هستند که باعث جوان سازی و آرامش اعصاب چهره شما میشوند.

ورزش صورت:

صورت خود را  با ورزش دادن عضلات گونه، تقویت کنید تا سفت تر بنظر برسند.

*هوا را به داخل دهان بکشید و گونه هایتان را از هوا پر کنید.

*چند ثانیه هوا را در دهان خود نگه دارید.

*هوا را از دهان خارج کنید.

*این تمرینات را ۸ تا ۱۰ مرتبه انجام دهید.

ورزش چینی:

این ورزش  به شما کمک میکند  تا از داشتن غبغب خلاص شوید و ظاهر خوبی را به شما میدهد.

*انگشت شست هر دو دست را زیر چانه قرار دهید.

*حال چانه را از زیر فشار دهید و از انگشت شست خود استفاده کنید تا چانه را حرکت دهید.

*این تمرین را ۲ تا ۳ دقیقه انجام دهید.

برای بهبود قابلیت ارتجاعی پوست از داروهای طبیعی استفاده کنید:

گونه های فرو رفته، صورت شما را زیبا نشان نمیدهد. اگر شما در صدد کشش پوست خود هستید، باید تغییری در نحوه عملکردتان ایجاد کنید. برخی از مواد شیمیایی معمولی میتوانند به شما کمک کنند تا پوست صاف و خوبی داشته باشید. درمانهای طبیعی زیر را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید:

کره کاکائو

پلی فنول موجود در کره کاکائو میتواند به بهبود حالت الاستیک و فرم پوست کمک کند. این ماده کلاژن را افزایش میدهد و چین و چروک را کاهش میدهد حتی اگر در معرض اشعه ماورای بنفش قرار بگیرید.

خربزه

ویتامین  c بعنوان یک درمان موضعی و محرک تولید کلاژن شناخته شده است و بنظر میرسد برای افراد جوان و میانسال بسیار مفید است.خربزه و خرما میوه هایی هستند که میتوانند هر دو بعنوان منبع ویتامین  c و درمان کننده موضعی مفید باشند.یک پنبه تمییز رابه آب خربزه آغشته کنید و چند دقیقه روی صورت بگذارید و سپس بشویید.

خیار

این میوه مواد مغذی را به پوست شما میرساند. هرگونه تحریک را تسکین میدهد و صورت شما را چاقتر از قبل نشان میدهد. پنبه ای را به آب خیار آغشته کرده و روی صورت بمالید و بعد از چند دقیقه بشوئید.

خاک رس

ماسک خاک رس برای کمک به تولید کلاژن شناخته شده است. استفاده روزانه از ماسک خاک رس به مدت ۷ روز تعداد فیبرهای کلازن را در پوست افزایش میدهد. برای ساخت این ماسک، خاک رس را با آب خیار یا آب خربزه ترکیب کنید تا خمیر شود. این خمیر را روی صورت و چانه ی خود قرار دهید. اجازه دهید تا خشک شده و سپس بشوئید.

چربی صورت

کاهش ورم صورت با کم کردن مصرف نمک

خوردن مقدار زیادی از مواد غذایی پر نمک باعث میشود بدن شما آب بیشتری مصرف کند و هاهری پف کرده داشته باشید. برای این منظور باید نظارت دقیقی بر مصرف سدیم، کاهش غذاهای غنی از سدیم و هیدراته داشته باشید. اگر شما به استفاده از مواد غذایی بسته بندی شده  عادت دارید، موادی را تهیه کنید که کمتر از ۱۲۰ میلی گرم سدیم در ۱۰۰ گرم، نمک داشته باشد.

کاهش مصرف الکل

مصرف الکل میتواند پف صورت را افزایش داده و باعث کم آبی بدن شود و به شدت چاق کننده است. به هر حال، مصرف خود را کاهش دهید و همین امر سبب کاهش وزن بویژه کاهش چاقی صورت میشود.

خواب خوب و مناسب

اگر به اندازه کافی نخوابید چهره شما بویژه اطراف چشمها پف خواهد کرد. محققان دریافتند که خواب بیش از حد با شاخص توده بدنی بالا،در ارتباط است. خواب کافی باعث آرامش و کتر پف کردن صورت میشود و همچنین داشتن BMI مناسب به حالت چهره شما کمک شایانی خواهد کرد.

از نظر پزشکی خود را چکاپ کنید

گاهی اوقات مشکلات بهداشتی، میتواند چهره شما را چاق نشان دهد و در این صورت هیج درمان خانگی به شما کمک نخواهد کرد تا وقتی که ریشه مشکل را پیدا کنید.در اینجا بعضی از علل پزشکی که در جاق نشان دادن صورت نقش دارند را معرفی میکنیم:

*مشکلات تیروئید

*سندرم کوشینگ

*سینوزیت مزمن که گره های لنفاوی را تحریک میکند و صورت را چاق نشان میدهد.

*عفونت های غدد بزاقی که در ناحیه فک و صورت رخ میدهد.

*مشکلات کلیوی

اختصاصی روزنه آنلاین – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *