نگرانی از بازگشت سرطان

نگرانی از بازگشت سرطان

اکثر بیماران سرطانی پس از درمان نسبت به بازگشت این بیماری نگران هستند برای مقابله با این ترس ها راهکارهای مختلفی وجود دارد. سعی کنید از فکر کردن به بیماریتان بپرهیزید و بیشتر در جمع در جمع دوستان و آشنایان قرار بگیرید.

نگرانی نسبت به بازگشت سرطان طبیعی است، به‌خصوص در طول اولین سال پس از درمان. این نگرانی یکی از شایع‌ترین ترس‌های افراد سرطانی بعد از درمان سرطان است. با گذشت زمان، بسیاری از افراد کمتر به سرطان فکر می‌کنند، اما باز هم این احتمال وجود دارد که بروز بعضی حوادث، دوباره نگرانی آنها را زنده کنند. بنابراین یکی از مسائلی که در بین این دسته از افراد اهمیت زیادی پیدا می‌کند، یادگیری روش‌های مقابله با ترس از بازگشت سرطان است.

آگاهی داشتن نسبت به سرطان یکی از نکات مهم است. یادگیری درباره ابعاد مختلف سرطان، دانستن کارهایی که فرد مبتلا به سرطان باید انجام دهد و مطمئن شدن از خدمات درمانی قابل دسترس، می‌تواند به فرد مبتلا به سرطان احساس کنترل بیشتری بدهند. بعضی مطالعات در این زمینه نشان می‌دهند افرادی که اطلاعات مناسبی درباره بیماری و درمان دارند،برنامه‌های درمانی را جدی‌تر می‌گیرند و سریع‌تر از افراد بی‌تفاوت، دوران نقاهت از سرطان را طی می‌کنند. بعضی افراد مبتلا به سرطان این‌طور فکر می‌کنند که به دلیل انجام دادن یا انجام ندادن بعضی کارها به سرطان مبتلا شده‌اند و دائما خودشان را برای ابتلا به سرطان سرزنش می‌کنند.

این رفتار کاملا نادرست است، چون سرطان واقعا می‌تواند برای هر انسانی اتفاق بیافتد. بیان کردن احساسات ناشی از خشم، ترس و ناراحتی برای افراد مبتلا به سرطان مهم است.

این افراد وقتی که خشم و اندوه عمیق و شدیدی حس می‌کنند، باید با دوست، اعضای خانواده یا مشاور صحبت کنند تا احساسشان را بیان کنند. البته اگر بعضی از این افراد به هیچ وجه نمی‌توانند با دیگران صحبت کنند یا ترجیح می‌دهند که این کار را نکنند، حداقل باید درباره آن‌ها فکر کنند یا آن‌ها را روی کاغذ بنویسند. فعال بودن افراد در این مواقع مهم‌تر از قبل می‌شود. بنابراین بیرون رفتن از خانه و انجام دادن کارهای مورد علاقه می‌تواند به فرد کمک کند تا روی چیزهای دیگری به غیر از سرطان تمرکز داشته باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *